مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 05:252020-12-05سياسي

واکسن کرونا؛ خبرهای خوب از سراسر دنیا


بعید است هیچ وقت در تمام طول تاریخ تمام مردم جهان همگی تا این اندازه منتظر چیزی بوده باشند که حالا منتظر شروع توزیع واکسن کرونا هستند، برای همین هم دولت ها برای اعلام زمان شروع واکسیناسیون با هم رقابت می کنند.

-  هفت صبح نوشت؛  ***انگلستان: نیمه آذر اینطور که خبرهای منتشر شده در رسانه های بریتانیایی می گویند،  این کشور با تأیید نهایی واکسن، اولین کشوری در جهان است که واکسن ویروس کرونا ی ساخت مشترک فایزر – بیو اِن تِک (Pfizer-BioNtech) را برای استفاده عمومی تأیید کرده است.

سازمان نظارت بر فرآورده های دارویی و بهداشتی بریتانیا گفته که استفاده از این واکسن تا 95 درصد در برابر ابتلای به ویروس کرونا موثر خواهد بود.

همین رسانه های بریتانیایی که خبر تأیید نهایی واکسن را منتشر کرده اند، یک خبر خوب دیگر هم برای مردم این کشور دارند؛ اینکه اگر همه چیز خوب پیش برود، واکسیناسیون در انگلستان از   نیمه آذر ( هفته دوم دسامبر ) شروع خواهد شد.

گویا مرحله اول واکسیناسیون برای آسیب پذیرترین افراد از جمله بیماران سالمند و آسیب پذیر انجام می شود و طی چند روز به پایان می رسد.

دولت بریتانیا پیش تر 40 میلیون واحد از این واکسن را سفارش داده که چون واکسن دومرحله ای است، این مقدار برای واکسیناسیون 20 میلیون نفر کافی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونا؛ خبرهای خوب از سراسر دنیا

واکسن کرونا؛ خبرهای خوب از سراسر دنیا