مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 03:452020-12-05پزشكي

تست های ایرانی سریع کرونا در قم توزیع می شود


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از توزیع تست های سریع کرونا –که به عنوان یک تولید ملی و در طی فقط نیم ساعت به منفی یا مثبت بودن تست کرونا می رسد – خبر داد.

- سیامک محبی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به میانگین آمار نزولی مراجعه به اورژانس، بستری و مرگ و میر مشکوک یا قطعی کرونا یی در قم اظهار کرد: در هفته گذشته تعداد 346 مراجعه به اورژانس در استان و به عنوان بیمار مشکوک به کرونا وجود داشته که از این تعداد تنها 251 نفر بستری شده اند.

وی با بیان این که تعداد نمونه گیری های انجام شده در استان از 2 هزار و 203 مورد در دو هفته گذشته به یک هزار و 542 مورد در هفته گذشته کاهش نشان می دهد گفت: این کاهش تعداد نمونه گیری به دلیل کاهش مراجعه مردم بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: البته در شرایط فعلی همچنان بیشتر نمونه گیری ها در استان یعنی 72 درصد نمونه گیری ها در مراکز سرپایی یعنی همان مراکز بهداشت نُه گانه گرفته می شود و خوشبختانه مثبت بودن نمونه های گرفته شده نیز از 47 درصد به 44 درصد کاهش داشته است.

محبی تصریح کرد: هُشدار اپیدمی در استان نیز – که به معنای میانگین روزانه بستری در دو هفته اخیر در 100 هزار نفر جمعیت  است – از 3.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تست های ایرانی سریع کرونا در قم توزیع می شود

تست های ایرانی سریع کرونا در قم توزیع می شود