مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 22:302020-12-04بين الملل

بخش اعظمِ نیروهای نظامی آمریکا از سومالی خارج می شوند


وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که رییس جمهور این کشور دستور خروج بخش اعظمی از نیروهای نظامی آمریکا از خاک سومالی را صادر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس جمهور کنونی این کشور در راستای اجرای طرح خروج نیروهای نظامی آمریکا از نقاط مختلف جهان- از جمله افغانستان و عراق- فرمان خروج بخش اعظمی از نیروهای نظامی آمریکا از خاک سومالی را صادر کرده است.

در حال حاضر، ایالات متحده حدود 700 نیروی نظامی در کشور سومالی دارد که بنا به ادعای مقامات پنتاگون، محور اصلی فعالیت این نیروها کمک به نیروهای محلی برای شکست گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده است.

هرچند این مأموریت نظامی در ایالات متحده مورد بی توجهی مقامات واشنگتن قرار گرفت، اما به مثابه بنیانی برای اقدامات بعدی پنتاگون در مسیر مبارزه ادعایی با القاعده در سرتاسر جهان قرار گرفت.

یکی از مقامات دفاعی ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود، در این ارتباط گفت که نیروهای نظامی باقی مانده در سومالی در شهر موگادیشو پایتخت این کشور آفریقایی مستقر خواهند شد.

پنتاگون در یک بیانیه با اشاره به این نکته که هر تغییری در [آرایش] نیروها به معنای تغییر در سیاست ایالات متحده نیست ، اعلام کرد: ایالات متحده قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش اعظمِ نیروهای نظامی آمریکا از سومالی خارج می شوند

بخش اعظمِ نیروهای نظامی آمریکا از سومالی خارج می شوند