مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 20:302020-12-04اقتصادي

شلاق خصوصی سازی بر تن کنتورسازی/ احیاء نیازمند ورود دستگاه قضا


کارخانه کنتورسازی ایران که زمانی یکی از شرکت های مهم در خاورمیانه بود، اکنون به دلیل واگذاری ناصحیح و سوء مدیریت تعطیل و با بحران های متعدد کارگری و مالی روبرو است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: کارخانه کنتور سازی ایران، طی دهه چهل خورشیدی در مهم ترین شهر صنعتی کشور، یعنی شهر صنعتی البرز در قزوین تأسیس شد.

موضوع فعالیت این شرکت در آغاز تولید انواع و اقسام کنتورهای مکانیکی به ویژه کنتور برق بود و این کارخانه به دلیل تولید انحصاری محصولی با کیفیت خیلی زود به نمادی معتبر تبدیل شد.

پس از انقلاب اسلامی، در دهه های 60 و 70 به دلیل رشد و توسعه سریع خدمات زیربنایی به ویژه اشتراکات آب و برق در عمده شهرها و روستاهای کشور، محصولات این کارخانه موردنیاز تمام مناطق در حجم بالا بوده است و باعث پررونق شدن خط تولید کارخانه می شود.

در دههٔ 70 و درنتیجه رشد سریع خدمات به روستاها و شهرها، کنتور سازی ایران به اوج شکوفایی می رسد و قریب به پنج هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند.

محصولات کنتورسازی ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا جا باز می کنند و به بخش مهمی از صادرات صنعتی ایران تبدیل می شود، به نحوی که در کشورهایی مانند ترکیه، سوریه و کشورهای حاشیهٔ خلیج فارس و پاکستان هنوز محصولات این شرکت در منازل دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شلاق خصوصی سازی بر تن کنتورسازی/ احیاء نیازمند ورود دستگاه قضا

شلاق خصوصی سازی بر تن کنتورسازی/ احیاء نیازمند ورود دستگاه قضا