مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 15:102020-12-04اجتماعي

یک سال حبس در انتظار کسانی که پلاک خودرویشان را مخدوش کنند


طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی هر کس ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه را تغییر دهد و یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی استفاده کند، - به حبس از 6 ماه تا یک سال محکوم می شود.

معاون آموزشی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: بر اساس این ماده اگر فردی پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به خودرو خود الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد نیز مشمول این مجازات خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، سرهنگ علی همه خوانی ادامه داد: با توجه به اعمال محدودیت تردد توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا از اول آذر ماه، تردد خودرو ها از ساعت 21 تا چهار صبح در درون شهرهای قرمز ممنوع است و پلیس رانندگان متخلف را 200 هزار تومان جریمه می کند و کسانی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو خود کنند نیز به حبس محکوم می شوند.

وی با بیان اینکه تغییر غیرقانونی و مخدوش کردن پلاک خودرو از جمله جرایمی است که در سال های اخیر به ویژه در شهرهای بزرگ افزایش یافته است، گفت: افرادی که اقدام به این عمل می کنند علاوه بر فرار از قانون، جریمه اعمال غیرقانونی خود را به حساب دیگر شهروندان می گذارند، به همین دلیل خلافی هر 2 پلاک باید توسط فرد خاطی پرداخت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سال حبس در انتظار کسانی که پلاک خودرویشان را مخدوش کنند

یک سال حبس در انتظار کسانی که پلاک خودرویشان را مخدوش کنند