مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 14:402020-12-04اقتصادي

اتصال راه آهن ایران به افغانستان


انتقال و ترانزیت آزمایشی بار از طریق خط آهن خواف - هرات به کشور افغانستان طی هفته گذشته با موفقیت انجام شد.

- معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: انتقال و ترانزیت آزمایشی بار از طریق خط آهن خواف - هرات به کشور افغانستان طی هفته گذشته با موفقیت انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، عباس خطیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر روز چهارشنبه خود به استانهای خراسان رضوی و هرات افغانستان افزود: انتقال بار از طریق این خط آهن نیازمند هماهنگی مالک خصوصی بار، مرزبانی و گمرک 2 کشور بود که این فرایند به خوبی انجام گرفت و با هماهنگی شرکتهای راه آهن ایران و افغانستان، 500 تن بار سیمان توسط یک رام قطار باری از ایستگاه خواف به ایستگاه روزنک در شهرستان غوریان استان هرات افغانستان منتقل شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این با این عملیات، هماهنگی های لازم برای برگزاری مراسم روز افتتاح این خط آهن بواسطه مسائل گمرکی و مرزی انجام شد تا در موعد افتتاح مشکلی از این بابت ایجاد نشود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تاریخ حدودی افتتاح خط آهن خواف - هرات روزهای 20 تا 23 آذر خواهد بود اما تعیین روز دقیق نیازمند هماهنگی های دیپلماتیک میان 2 کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال راه آهن ایران به افغانستان

اتصال راه آهن ایران به افغانستان