مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 12:502020-12-04بين الملل

انرژی و گردشگری محور رایزنی مقامات ازبکستان و عربستان


معاونین وزرای امور خارجه ازبکستان و عربستان سعودی در نشستی ویدئویی اجرای مشترک طرح های سرمایه گذاری در زمینه انرژی را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، فرقت صدیق اف معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و عادل مرداد معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشستی ویدئویی اجرای مشترک طرح های سرمایه گذاری در زمینه انرژی، انرژی های تجدید پذیر، کشاورزی، گردشگری و داروسازی را بررسی کردند.

معاونان وزرای امور خارجه ازبکستان و عربستان سعودی همچنین بر گسترش بیش از پیش همکاری های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری و فرهنگی تاکید کردند.

طرفین در مورد برنامه مراسم های قریب الوقوع در سطوح مختلف نیز تبادل نظر و تاکید کردند  روابط ازبکستان و عربستان سعودی در سال های اخیر بیش از پیش توسعه یافته است.

طرفین بر اهمیت انجام اقدامات تکمیلی برای جلوگیری از تاثیر منفی پاندمی کروناویروس به روابط دوجانبه اقتصادی و بازرگانی و افزایش حجم مبادلات بازرگانی تاکید کردند.

  در این نشست ویدئویی همچنین دیگر مسایل مورد علاقه طرفین نیز بررسی شد.

عربستان سعودی استقلال این کشوررا در تاریخ 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 20 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انرژی و گردشگری محور رایزنی مقامات ازبکستان و عربستان

انرژی و گردشگری محور رایزنی مقامات ازبکستان و عربستان