مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 11:402020-12-04پزشكي

تصور پیشگیری از کرونا با مصرف داروهای ایدز اشتباه است


رییس مرکز مشاوره بیماری های رفتاری استان یزد از عوارض بعضا شدید مصرف خودسرانه داروهای ایدز خبر داد و تصور پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا با مصرف داروهای ایدز را نادرست خواند.

- دکتر علیرضا ذبیحی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که مصرف داروهای بیماری ایدز قابلیت پیشگیری از ابتلا به کرونا را ندارد، اظهار کرد: متاسفانه باور اشتباهی وجود دارد مصرف داروهای ایدز باعث مقاوم شدن بدن افراد در برابر بیماری کروناست.

وی با بیان این که هنوز در این خصوص اطلاعات و تحقیقات جامعی انجام نشده است، گفت: داروهایی که در درمان بیماری ایدز مورد استفاده قرار می گیرد، بیماران مبتلا به ایدز را در مقابل کرونا نیز مقاوم نمی کند به وری که تاکنون تعدادی از بیماران مبتلا به ایدز به کرونا نیز مبتلا شده اند.

رییس مرکز مشاوره بیماری های رفتاری استان با بیان این که مشاوره و رعایت پروتکل های بهداشتی عامل قطعی کاهش ابتلای بیماران ایدزی به کروناست، گفت: وضعیت مطلوب بیماران ایدز مبتلا به کرونا نمی تواند ناشی از استفاده آن ها از داروهای ایدز باشد و از طرفی مصرف خودسرانه این داروها نیز بعضا با عوارض های شدیدی همراه است.

وی پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی در این بیماران و مشاوره های مربوطه را عامل کاهش مرگ و میر آنان از طریق ابتلا به کرونا دانس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصور پیشگیری از کرونا با مصرف داروهای ایدز اشتباه است

تصور پیشگیری از کرونا با مصرف داروهای ایدز اشتباه است