مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 10:552020-12-04اقتصادي

فاصله 11 کیلوگرمی سرانه مصرف آبزیان کشور از متوسط جهانی


معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور مصرف سرانه آبزیان را بر اساس آمار رسمی شیلات حدود 13 کیلوگرم در سال گذشته بیان کرد و گفت: مصرف متوسط آبزیان در جهان، - بیش از 24 کیلوگرم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حسین عبدالحی مصرف سرانه آبزیان را بر اساس آمار رسمی شیلات حدود 13 کیلوگرم در سال گذشته بیان کرد و گفت: مصرف متوسط آبزیان در جهان، بیش از 24 کیلوگرم است.

به گفته این مقام مسئول در سال گذشته 526 هزار تن ماهیان گرمابی، سردابی، میگو، ماهیان خاویاری تولید شده است.

وی با بیان اینکه توسعه شیلات به طور عمده در بعد از انقلاب اتفاق افتاده است، گفت: با وجود سواحل دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، قبل از انقلاب به توسعه شیلات توجه چندانی نشده و حتی بر روی نیروی انسانی هم در دانشگاه ها سرمایه گذاری صورت نگرفته بود.

عبدالحی با بیان اینکه صنعت شیلات کشور جایگاه خوبی در دنیا دارد، افزود: در حال حاضر رتبه هجدهم را در زمینه آبزی پروری، رتبه 12 در تولید میگو، رتبه 4 در زمینه تولید ماهیان خاویاری و رتبه نخست در تولید ماهی قزل آلا را در دنیا دارا هستیم.

وی در خصوص حمایت از آبزی پروری گفت: مجوزهای آبزی پروری بر اساس قانون مجلس به نظام مهندسی کشاورزی واگذار شده است، اما از نظر سیاست گذاری، برنامه ریزی و تسهیلات اقدامات خوبی انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله 11 کیلوگرمی سرانه مصرف آبزیان کشور از متوسط جهانی

فاصله 11 کیلوگرمی سرانه مصرف آبزیان کشور از متوسط جهانی