مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 08:202020-12-04بين الملل

ادعای مقام اماراتی؛ فروش اف-35 به ابوظبی، خاورمیانه را امن تر می کند


سفیر امارات در واشنگتن مدعی شد که معامله فروش جنگنده های اف-35 به ابوظبی در امن تر کردن منطقه غرب آسیا نقش خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از مخالفت برخی از افراد در آمریکا به فروش جنگنده های اف-35 به امارات، یوسف العتیبه سفیر این کشور در واشنگتن به این اظهارات واکنش نشان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری العین ، سفیر امارات در پیامی که سفارت امارات آن را منتشر کرده است، گفت که امارات نیازمند جنگنده های نسل پنجم است تا منافع امنیتی مشترک با آمریکا و هم پیمانان آن را توسعه دهد.

العتیبه در این خصوص گفت: معامله جنگنده ها بیش از مسئله فروش تجهیزات نظامی به یک شریک است زیرا این مسئله به خاورمیانه ای امن تر و با ثبات تر مربوط می شود و به آمریکا کمک می کند که با چالش های جهانی مقابله کند .

منابع خبری در این خصوص گزارش دادند که این پیام در پاسخ به اظهارات اخیر کریس مورفی سناتور آمریکایی است که مخالفت خود را با فروش جنگنده های اف-35 به امارات اعلام کرده است.

کریس مورفی در حساب کاربری خود در توییتر درباره علت مخالفت خود نوشته است که امارات با چین و روسیه شراکت دفاعی بسیار مستحکمی دارد.

پس از امضای توافق عادی سازی روابط میان تل آویو و ابوظبی بود که برخی رسانه های صهیونیستی فاش کردند، یکی از بندهای سری توافق صلح با امارات ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای مقام اماراتی؛ فروش اف-35 به ابوظبی، خاورمیانه را امن تر می کند

ادعای مقام اماراتی؛ فروش اف-35 به ابوظبی، خاورمیانه را امن تر می کند