مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 07:452020-12-04پزشكي

مطمئن ترین روش تشخیص کرونا چیست؟


رییس مرکز تحقیقات بیماری های نوپدید انستیتو پاستورگفت:از روزهای اولی که بیماری کرونا معرفی شد، آزمایش مولکولی مبتنی بر PCR به عنوان استاندارد طلایی تشخیص مطرح بوده و هنوز هم آزمایش تشخیصی بهتر و مطمئن تری غیر از آن وجود ندارد.

- احسان مصطفوی، رییس مرکز تحقیقات بیماری های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که تست سرولوژی با تست PCR در تشخیص کرونا چه تمایزی با هم دارد؟ ، اظهار داشت: نتیجه آزمایش منفی آنتی بادی برای کرونا، رد کننده عفونت قبلی با این بیماری نیست.

وی ادامه داد: از روزهای اولی که بیماری کووید 19 به جامعه جهانی معرفی شد، آزمایش مولکولی مبتنی بر PCR به عنوان استاندارد طلایی تشخیص مطرح بوده و هنوز هم آزمایش تشخیصی بهتر و مطمئن تری وجود ندارد.

رییس بخش اپیدمیولوژی انستیتو پاستور ایران متذکر شد:برای انجام آزمایش مولکولی، نمونه گیری از بینی یا حلق فرد مشکوک به بیماری توسط سواپ های مخصوص انجام می شود و اثر بقایای ژنتیکی ویروس مورد بررسی قرار می گیرد.

مصطفوی اضافه کرد: در کنار آزمایش ملکولی، آزمایش سرولوژی که مبتنی بر نمونه خون هستند هم مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل جواب های مثبت و منفی کاذبی که دارند، ارزش تشخیصی نداشته و در تحقیقات مورد استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطمئن ترین روش تشخیص کرونا چیست؟

مطمئن ترین روش تشخیص کرونا چیست؟