مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 02:152020-12-03اقتصادي

صادرات یک ماهه ترکیه به سوریه بیشتر از صادرات 7 ماهه ایران


در حالی ایران در 7 ماهه ابتدای امسال، صادرات 73 میلیون دلاری به سوریه داشته که ترکیه تنها در سپتامبر 2020 بیش از 112 میلیون دلار به سوریه صادرات داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخیرا فرزاد پیلتن مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران درباره میزان تجارت ایران با سوریه بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که ایران باوجود ارتباطات گسترده سیاسی و نظامی با سوریه، در بعد تجارت عملکرد ضعیفی داشته و حتی در بین 5 کشور اول صادرکننده کالا و خدمات به سوریه نیز قرار ندارد.

این در حالی است که بعد از فروکش کردن بحران سوریه و ورود این کشور به دوره بازسازی، مقامات سوری تلاش کردند تا به کشورهای متحد خود ازجمله ایران و روسیه امتیازات اقتصادی بیشتری اعطا نمایند.

ازجمله امتیازات اعطاشده به ایران، توافق بر سر مدیریت بندر لاذقیه به عنوان اولین و بزرگ ترین بندر سوریه است که به دلیل کم کاری ایران در ورود به سرمایه گذاری و مدیریت این بندر، هنوز پیمانکار فرانسوی که از سال 2009 مدیریت آن را در دست داشته، این مسئولیت را بر عهده دارد.

سرمایه گذاری در این بندر و مدیریت آن علاوه گسترش صادرات ایران به سوریه و کشورهای اتحادیه عرب، می تواند سبب رونق صادرات ایران به کشورهای اروپایی حاشیه مدیترانه نیز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات یک ماهه ترکیه به سوریه بیشتر از صادرات 7 ماهه ایران

صادرات یک ماهه ترکیه به سوریه بیشتر از صادرات 7 ماهه ایران