مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 23:102020-12-03سياسي

برای بررسی لایحه تجارت باید کمیسیون مشترک در مجلس تشکیل شود


عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی با اشاره به بررسی لایحه تجارت در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: با توجه به اثرگذاری مستقیمی که این لایحه بر مبادلات و فعالیت های اقتصادی دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی لایحه تجارت در حال بررسی مجدد در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس است که این لایحه ابعاد مهم اقتصادی داشته اما تاکنون توسط کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار نگرفته است.

محمدهادی سبحانیان اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در گفت وگو با خبرگزاری فارس درباره این لایحه گفت: لایحه تجارت ابعاد اقتصادی متعددی دارد و لازم است که کمیسیون اقتصادی مجلس هم در تدوین آن مشارکت کند و حتی کمیسیون مشترک تشکیل شود و این لایحه در کمیسیون مشترک بررسی شود.

وی افزود: در حال حاضر لایحه تجارت در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی می شود اما با توجه به اثرگذاری مستقیمی که این لایحه بر مبادلات و فعالیت های اقتصادی دارد، نیاز است تا به ابعاد اقتصادی آن هم توجه شود.

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی درباره پیامدهای در نظر نگرفتن ابعاد اقتصادی این لایحه اظهار داشت: لایحه تجارت در عمل برای حوزه اقتصاد نهادسازی می کند و اگر ابعاد اقتصادی آن در نظر گرفته نشود، این لایحه دچار خلاهای جدی خواهد شد و با واقعیت های اقتصاد ایران تطا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای بررسی لایحه تجارت باید کمیسیون مشترک در مجلس تشکیل شود

برای بررسی لایحه تجارت باید کمیسیون مشترک در مجلس تشکیل شود