مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 18:452020-12-03سياسي

نگرانی کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا درباره خودکشی کودکان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز با اتکا به گزارش سایت قطره و به نقل ازکمیته منع خشونت خانگی این کمیسیون در خصوص افزایش آمار خودکشی کودکان درنگ نامه ای به شرح ذیل صادر کرد: در روزها، هفته ها و ماه های گذشته اخبار زیادی در خصوص خودکشی گاه و بی گاه کودکان ایران زمین در سکوت رسانه های جمعی، درفضای مجازی و گروه های مختص به فعالین آسیب های اجتماعی دیده می شود.

اقدام به خودکشی دو کودک دختر 8 و 12 ساله همسایه در بندرعباس که منجر به فوت کودک 8 ساله شد موجب بهت فعالین حوزه کودک گردید.

با مراجعه به علل خودکشی های صورت پذیرفته توسط کودکان در چند ماه اخیر به مواردی، چون خشونت خانگی، اختلاف دو خانواده، نداشتن وسایل ارتباطی هوشمند جهت تحصیل در شرایط کرونایی، فقر معیشتی، کودک همسری، افت کیفیت زیستی و .

برخورد می نماییم.

خودکشی را می توان عمل عمدی فرد در راستای خاتمه دادن به زندگی خود تعریف نمود، ولی از آنجاییکه عمد و رضایت کودکان در قوانین بصورت کامل مورد پذیرش قرار نگرفته و حتی کودکان در سنین خاص، فاقد مسئولیت شناخته شده اند و علاوه بر قانون، عرف نیز عمد و رضایت در کودکان را مورد پذیرش قرار نمی دهد، این سوال مطرح می گردد که چگونه کودکان آنهم در سنینی چنین پایین در ورطه تمایل و اقدام به خودکشی قرار گرفته اند؟ بر اساس اصول 43، 31 و30


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا درباره خودکشی کودکان

نگرانی کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا درباره خودکشی کودکان