مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 13:252020-12-03پزشكي

بارداری احتمال ابتلا به کرونا افزایش نمی دهد


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: حقیقات علمی نشان داده که فرد در دوران بارداری برای ابتلاء به کرونا مستعدتر نمی شود.

- راضیه لطفی در گفت وگو با مهر در خصوص کاهش استرس مادران در زمان بارداری اظهار کرد: بارداری یکی از مهم ترین دوره های زندگی هر زن محسوب می شود تغییراتی در بدن هر مادر باردار اتفاق می افتد که بخش عمده آن به دلیل تغییرات هورمونی است و شرایط جسمی و روحی مادر را در این دوره تغییر می دهد.

وی ادامه داد: مسائلی مثل سلامت جنین، نحوه زایمان و ترس از درد آن و اشتغال مادران باردار موضوعاتی هستند که ذهن مادر را درگیر می کنند و اضطراب هایی به سراغ او می آید.

نیمی از مادران باردار علائم اضطراب را تجربه می کنند عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: مطالعات نشان می دهد که نیمی از مادران باردار علائم اضطرابی را با درجات مختلف خفیف تا متوسط دارند اما تحقیقات دوران مستعدتر نمی شود و خدایی ناکرده اگر هم مادری در دوران بارداری مبتلا به کرونا بشود احتمال مرگ و میر او نسبت به سایر افراد بیشتر نمی شود.

وی گفت: راه کارهایی را برای کنترل اضطراب مادران باردار پیشنهاد می شود، به صورت دقیق به سوالات مادر باردار پاسخ داده شود تا نکات گنگ و مبهمی در ذهن او باقی نماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارداری احتمال ابتلا به کرونا افزایش نمی دهد

بارداری احتمال ابتلا به کرونا افزایش نمی دهد