مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 12:402020-12-03سياسي

توقف خاک برداری پشت مسجد شیخ لطف الله


طی روزهای گذشته فیلمی در فضای مجازی پخش شد که از حفاری در حریم درجه دو مسجد شیخ لطف الله خبر می داد و امروز، مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان اعلام کرد که خاک برداری در این محوطه متوقف شده است.

- ایسنا/اصفهان طی روزهای گذشته فیلمی در فضای مجازی پخش شد که از حفاری در حریم درجه دو مسجد شیخ لطف الله خبر می داد و امروز، مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان اعلام کرد که خاک برداری در این محوطه متوقف شده است.

فریدون اللهیاری، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: با توجه به ارائه گزارش های مردمی، روز گذشته گروه نظارت یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با اعزام به محوطه پیرامون مجموعه جهانی میدان نقش جهان متوجه شدند یکی از مالکان محلی در ضلع شرقی میدان بدون اخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی استان، اقدام به خاکبرداری در پلاک خود که در حریم درجه 2 مسجد شیخ لطف الله قرار دارد، کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی مدارک مالک، مشخص شد که مجوزهای او کامل نبوده و استعلام های لازم توسط نهادهای مسئول از این اداره کل اخذ نشده، و مالک در زمینی به وسعت 50 مترمربع اقدام به حفاری به عمق 2 متر و 70 سانتیمتر کرده است.

از این رو براساس نص صریح قانون، یگان حفاظت میراث فرهنگی استان نسبت به توقف این عملیات اقدام و مالک این پلاک به منظور اخذ مجوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف خاک برداری پشت مسجد شیخ لطف الله

توقف خاک برداری پشت مسجد شیخ لطف الله