مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 10:452020-12-03بين الملل

آزمایش موتور جت چینی با سرعت 16 برابر سرعت صوت!


چین یک موتور جت ماورای صوت را که قادر خواهد بود با 16 برابر سرعت صوت حرکت کند و برای رسیدن به هر نقطه از کره زمین تنها به دو ساعت زمان نیاز دارد، - چین یک موتور جت ماورای صوت را که قادر خواهد بود با 16 برابر سرعت صوت حرکت کند و برای رسیدن به هر نقطه از کره زمین تنها به دو ساعت زمان نیاز دارد، آزمایش کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، دانشمندان در چین ادعا می کنند که یک موتور جت مافوق صوت به نام sodramjet ساخته اند که می تواند با 16 برابر سرعت صوت پرواز کند.

به گفته دانشمندان، ساخت این موتور جت بدان معناست که هواپیمایی که با چنین موتورهایی مجهز شده است، می تواند طی دو ساعت به هر کجای دنیا پرواز کند.

پرواز آزمایشی نمونه اولیه این موتور در یک تونل باد در پکن چین انجام شد و رانش عالی، بازده مناسب سوخت و ثبات عملیاتی را به نمایش گذاشت.

محققان می گویند این نوع موتور می تواند در هواپیماهای قابل استفاده مجدد از نوع جوی که به صورت افقی از باند فرودگاه بلند می شوند، به سمت مدار زمین شتاب می گیرند، سپس دوباره وارد جو زمین می شوند و در نهایت در یک فرودگاه فرود می آیند، استفاده شود.

موتور sodramjet در این آزمایش، با سرعت حداکثر 9 برابر سرعت صوت در یک تونل باد قدرتمند آزمایش شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش موتور جت چینی با سرعت 16 برابر سرعت صوت!

آزمایش موتور جت چینی با سرعت 16 برابر سرعت صوت!