مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 09:202020-12-03بين الملل

در 10 سال آینده چین پس از روسیه به دومین دشمن اصلی ناتو تبدیل می شود


کارشناسان ناتو گزارش ناتو 2030 موسوم به اتحاد برای عصر جدید را آماده کرده اند که مدعی است در 10 سال آتی چین به دومین دشمن اصلی ناتو پس از روسیه تبدیل خواهد شد و این ائتلاف باید فورا برای مقابله با آن اصلاح شود و ساختارهای تخصصی را ایجاد کند.

- کارشناسان ناتو گزارش ناتو 2030 موسوم به "اتحاد برای عصر جدید" را آماده کرده اند که مدعی است در 10 سال آتی چین به دومین دشمن اصلی ناتو پس از روسیه تبدیل خواهد شد و این ائتلاف باید فورا برای مقابله با آن اصلاح شود و ساختارهای تخصصی را ایجاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، منبعی در بروکسل گفت: براساس گزارش ناتو 2030 در دهه پیش رو ائتلاف ناتو باید علاوه بر واکنش به تهدیدات سنتی همچون بازدارندگی روسیه و مداخلات انسانی، بر مقابله با چالش هایی که از سوی چین به وجود می آیند نیز تمرکز کند.

این گزارش ایجاد ساختارهای ویژه را توصیه می کند که باید برتری فنی ناتو بر چین را تضمین کنند و از کشورهای عضو در برابر چین که در حال ایجاد یک کنترل اقتصادی بر بخش های استراتژیک اقتصاد آنهاست، محافظت کنند.

این منبع افزود: نویسندگان این گزارش همچنین گنجاندن چین و برنامه ها برای مقابله با آن را در نسخه جدید تصویر کلی استراتژیکی ناتو پیشنهاد دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در 10 سال آینده چین پس از روسیه به دومین دشمن اصلی ناتو تبدیل می شود

در 10 سال آینده چین پس از روسیه به دومین دشمن اصلی ناتو تبدیل می شود