مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 07:302020-12-03اقتصادي

بدعت نگران کننده در حریم میدان نقش جهان


گذر سعدی، در حریم درجه یک میدان نقش جهان، شاهد بدعت نگران کننده ای است که به گفته کارشناسان، ساخت و ساز و نوسازی است نه آنچه بازسازی خوانده می شود و بنام آن ضوابط طرح تفضیلی دور زده می شود، - افزایش تدریجی ارتفاع در این گذر تاریخی بر نگرانی های کارشناسان افزوده است.

گذر سعدی در ضلع غربی میدان نقش جهان از حساس ترین محدوده ها در دولتخانه صفوی است که با بی توجهی و عبور آسان از کنار تخلفاتی که ارتفاع مصوب حریم میدان را نقض کرده اند، در معرض خطر افزایش ارتفاع و در نتیجه مخدوش شدن منظر عناصر میدان نقش جهان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، این تخلف ها به گفته کارشناسان امر ماهرانه با استفاده از پروانه های بازسازی، اقدام به نوسازی و ساخت و سازهایی کرده اند که به این وسیله مفاد قانون شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را نادیده گرفته و حریم میدان نقش جهان را در یکی از گذرهای مهم آن در معرض الگوی افزایش ارتفاع قرار داده است.

بر اساس آنچه در مفاد قانون شورای عالی شهرسازی و معماری ایران آمده است؛ هرگونه ساخت و ساز و یا صدو پروانه ساختمانی باید مطابق با آخرین نغییرات طرح های شهری مصوب باشد.

مطابق با آخرین تجدیدنظر طرح تفضیلی شهر اصفهان، ارتفاع مصوب در بین 2 گذر سعدی و پشت مطبخ در حریم میدان نقش جهان پنج متر است، اتفاقی که در گذر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدعت نگران کننده در حریم میدان نقش جهان

بدعت نگران کننده در حریم میدان نقش جهان