مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 06:252020-12-03بين الملل

بلومبرگ: عربستان و قطر به قرارداد اولیه برای پایان بحران خود نزدیک می شوند


برخی منابع آگاه گزارش دادند، عربستان و قطر با میانجی گری های دولت آمریکا به قرارداد اولیه ای برای پایان یافتن بحران میان خود که بیش از سه سال ادامه دارد، - برخی منابع آگاه گزارش دادند، عربستان و قطر با میانجی گری های دولت آمریکا به قرارداد اولیه ای برای پایان یافتن بحران میان خود که بیش از سه سال ادامه دارد، نزدیک شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از این منابع به خبرگزاری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد: این قرارداد شامل حال سه کشور دیگر که در ژوئن 2017 قطع روابط خود با قطر را اعلام کردند یعنی مصر، امارات و بحرین نمی شود.

یک منبع دیگر اظهار کرد: توافقی گسترده تر (میان دو طرف) به دلیل برطرف نشدن برخی مشکلات موجود از جمله روابط دوحه با تهران، هنوز دور از دسترس است.

بلومبرگ در ادامه تاکید کرد: این موفقیت احتمالی پس از ماه ها تلاش های دیپلماتیک بی وقفه با میانجیگری کویت حاصل می شود که پس از حرکت آخر جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا و فرستاده او به خاورمیانه یعنی سفرش به منطقه خلیج فارس در هفته جاری نتیجه داد.

به گفته این دو منبع بلومبرگ، نزدیک شدن روابط میان ریاض و دوحه احتمالا شامل بازگشایی آسمان و مرزهای زمینی، پایان جنگ رسانه ای و دیگر اقدامات جهت اعتمادسازی در چارچوب طرحی دقیق برای بازسازی تدریجی روابط خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلومبرگ: عربستان و قطر به قرارداد اولیه برای پایان بحران خود نزدیک می شوند

بلومبرگ: عربستان و قطر به قرارداد اولیه برای پایان بحران خود نزدیک می شوند