مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 06:102020-12-03بين الملل

کرزی: طرف های مذاکره بر سر برقراری آتش بس در افغانستان به توافق برسند


رییس جمهور پیشین افغانستان با استقبال از توافق میان هیات های مذاکره کننده کابل و طالبان در دوحه ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع تر دو طرف به توافق برای برقراری آتش بس دست پیدا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغاستان از توافق صورت گرفته میان هیات های مذاکره کننده دولت و طالبان در دوحه استقبال کرد.

وی در حساب توییتری خود نوشت: آرزومندم که هر دو طرف برای پایان جنگ و تأمین صلح پایدار در افغانستان که آرزوی ملی و حیاتی مردم افغانستان است، روی آتش بس سراسری به توافق رسیده و تلاش های خود را برای رسیدن به صلح و ثبات دایمی سرعت بخشند.

این در حالی است که دولت افغانستان و طالبان روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کردند که دستورالعمل مذاکرات صلح نهایی شده و بحث روی برنامه اصلی را شروع می کنند.

این نخستین توافق ابتدایی میان هیات های دو طرف بعد از شروع مذاکرات است.

نادر نادری، سخنگوی هیات مذاکره کننده دولت افغانستان در این باره گفت که دستورالعمل مذاکرات بین الافغانی از جمله مقدمه آن نهایی شده و بر روی موارد بعدی بحث آغاز می گردد.

دیبورا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد برای افغانستان از این تحول مثبت در مذاکرات استقبال کرد و در توییترش نوشت که این پیشرفت باید زمینه ای برای رسیدن به صلح ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرزی: طرف های مذاکره بر سر برقراری آتش بس در افغانستان به توافق برسند

کرزی: طرف های مذاکره بر سر برقراری آتش بس در افغانستان به توافق برسند