مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 02:502020-12-02پزشكي

جراحی توده بدخیم اندام برای اولین بار در ساوه


برای اولین بار در ساوه جراحی توده بدخیم اندام (سارکوم نسج نرم) یک بیمار انجام و این توده با موفقیت از کشاله ران او خارج شد.

- ایسنا/مرکزی برای اولین بار در ساوه جراحی توده بدخیم اندام (سارکوم نسج نرم) یک بیمار انجام و این توده با موفقیت از کشاله ران او خارج شد.

دکتر فرهود مقصودلو پزشک جراح این بیمار در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این عمل موفقیت آمیز در بیمارستان شهید مدرس شهرستان ساوه صورت گرفت و این توده طی یک عمل جراحی سه ساعته از اندام او خارج شد.

وی افزود: بیمار که مردی حدودا 50 بود با احساس درد و تورم کشاله ران مراجعه کرده بود که در معاینات پزشکی مشخص شد که به لیپوسارکوم ران(توده بدخیم اندام) مبتلا شده و دچار چسبندگی به عروق اصلی اندام تحتانی بود.

دکتر مقصودلو افزود: در این عمل جراحی توده سرطانی همراه با بافت لنفاوی کشاله ران به صورت کامل از عروق اندام جدا و به صورت یکجا بدون باقی گذاشتن باقیمانده بافت سرطانی از بدن بیمار خارج شد.

وی با اشاره به اینکه سارکوم های نسج نرم معمولا در ساوه جراحی نشده و بیمار برای جراحی به تهران ارجاع داده می شد، گفت: این بیماری با چسبندگی وسیع به عروق اصلی اندام تحتانی مواجه شده که در صورت آسیب عروقی و عدم جراحی منجر به قطع عضو می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جراحی توده بدخیم اندام برای اولین بار در ساوه

جراحی توده بدخیم اندام برای اولین بار در ساوه