مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 01:302020-12-02بين الملل

تلاش دولت ترامپ برای انحراف پروازهای عبوری از آسمان ایران


روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از تلاش مقامهای آمریکا برای متقاعدسازی عربستان به گشودن حریم هوایی خود به روی پروازهای قطری خبر داد تا از این رهگذر، - میلیون ها دلار درآمد ایران قطع شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، این روزنامه بامداد پنجشنبه در مطلبی به بررسی تلاش های دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در روزهای پایانی دولت خود برای افزایش فشار بر ایران پرداخته و نوشت واشنگتن معتقد است با انحراف پروازهای عبوری از آسمان ایران، می تواند باعث قطع میلیون ها دلار درآمد تهران از این راه شود.

بر این اساس، جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ که روز گذشته به قطر سفر کرده، سعی دارد از طریق مذاکره با مقامات قطری و سعودی، آنها را مجاب به کنار گذاشتن اختلافات اخیر و پایان محاصره قطر کند تا نهایتاََ ریاض آسمان خود را به روی پروازهای قطری که از حریم هوایی ایران عبور می کنند، باز نماید.

به نوشته نیویورک تایمز، دیپلمات های آمریکایی می گویند اگر پروازهای قطری به جای عبور از آسمان ایران، از حریم هوایی سعودی عبور کنند، مبلغ 100 میلیون دلار نقد از درآمدهای غیرنفتی ایران کم می شود.

بر این اساس، کوشنر و دیگر مشاوران کاخ سفید روز چهارشنبه در دیدار با مقامات قطری، مسئله تغییر مسیر پروازهای مسافری خود از آسمان ایران به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش دولت ترامپ برای انحراف پروازهای عبوری از آسمان ایران

تلاش دولت ترامپ برای انحراف پروازهای عبوری از آسمان ایران