مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 20:452020-12-02سياسي

تغییرات اقلیمی چگونه به موضوعی راهبردی در حوزه امنیت ملی آمریکا تبدیل شد؟


انتصاب نماینده ویژه آمریکا در حوزه تغییرات اقلیمی نشان دهنده این موضوع است که این ماجرا از یک موضوع صرفا زیست محیطی خارج شده و تبدیل به موضوعی در حوزه امنیت ملی آمریکا شده است.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس – مهدی پورصفا: جو بایدن رییس جمهور برگزیده از منظر رسانه های آمریکا، برای اولین بار در تاریخ سیاست خارجی آمریکا طی حکمی جان کری ، وزیر خارجه اسبق این کشور را به عنوان نماینده ویژه دولت آمریکا در امور تغییرات اقلیمی معرفی کرد.

زمانی که این انتصاب بایدن در کنار سخنان تبلیغاتی وی و میثاق سبز قرار می گیرد به خوبی روشن می شود که تغییرات اقلیمی تبدیل به موضوعی راهبردی برای واشنگتن شده که علاوه بر ابعاد محیط زیستی جنبه امنیتی نیز یافته است.

البته در کنار تمام این ها باید به اولین اقدام دولت بایدن در حوزه سیاست خارجی نیز از همین دیدگاه نگریست.

به این ترتیب بازگشت به پیمان مقابله با تغییرات آب و هوایی به احتمال زیاد اولین قدم اصلاحی بایدن در حوزه سیاست خارجی خواهد بود.

اما به واقع این تحولات طلیعه چه دورانی از نقش آفرینی تغییرات آب و هوایی در روابط بین الملل خواهد بود؟ * موجی که تغییرات اقلیمی به همراه خود می آورد پیش بینی دقیق این که تحولات آب و هوایی چه تغییری در توازن قوا در دنیا ایفا خواهد کرد، بسیار مشکل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات اقلیمی چگونه به موضوعی راهبردی در حوزه امنیت ملی آمریکا تبدیل شد؟

تغییرات اقلیمی چگونه به موضوعی راهبردی در حوزه امنیت ملی آمریکا تبدیل شد؟