مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 08:352020-12-02سياسي

در حوزه صنایع نرم و خلاق نیازمند تصویب قانون هستیم


عضو فراکسیون دانش بنیان معتقد است: با توجه به اهمیت شرکت های خلاق با تصویب قانون باید تامین اعتبار و ارائه تسهیلات ارزان به آنها انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، مسلم صالحی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نبود قوانین حمایتی در خصوص صنایع نرم و خلاق، دولت می تواند با پیشنهاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری لایحه ای را در این باره به مجلس ارائه دهد یا آنکه این معاونت می تواند به پشتوانه فراکسیون دانش بنیان، حمایت از شرکت های خلاق را در قالب یک طرح در مجلس پیگیری کند.

عضو فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود تلاش های صورت گرفته برای حمایت از شرکت های خلاق، به دلیل نبود زیرساخت های قانونی، این حمایت ها نتوانسته است به شکل اساسی و ریشه داری مشکلات این حوزه را برطرف سازد.

صالحی با اشاره به برخی موانعی که شرکت های خلاق با آن مواجه هستند گفت: به دلیل عدم آشنایی احتمالی برخی نهادهای اجرایی با شرکت های خلاق و فرایندهای طولانی اداری، برخی اوقات ممکن است یک فرد جوان که بنیانگذار استارت آپ و یک شرکت خلاق است، اصولاً دلسرد شود و از ادامه راه منصرف شود.

به همین دلیل تسهیل گری فرایندهای اداری و صدور مجوزهای قانونی، از جمله مسائلی است که حتماً نیازمند تصویب قانون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در حوزه صنایع نرم و خلاق نیازمند تصویب قانون هستیم

در حوزه صنایع نرم و خلاق نیازمند تصویب قانون هستیم