مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 07:002020-12-02اقتصادي

رشد 12 درصدی ابتلای زنان به ایدز


مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه رابطه جنسی محافظت نشده و استفاده از سرنگ مشترک، 2 راه اصلی انتقال ایدز است، از افزایش 12 درصدی ابتلای زنان به این بیماری به عنوان یک هشدار جدی یاد کرد.

- ایسنا/فارس مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه رابطه جنسی محافظت نشده و استفاده از سرنگ مشترک، 2 راه اصلی انتقال ایدز است، از افزایش 12 درصدی ابتلای زنان به این بیماری به عنوان یک هشدار جدی یاد کرد.

محمدصادق کشفی نژاد چهارشنبه 12 آذر در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی پیشگیری از ایدز با بیان اینکه ابتلا تاکنون طبق آمار غیر رسمی بیش از 60 هزار نفر را در کل کشور با بیماری ایدز درگیر شده اند، افزود: آمار رسمی موارد ثبت شده حدود 42 هزار نفر است که حدود 20 هزار نفر از آنان تاکنون فوت کرده اند.

او با اشاره به اینکه روش انتقال این بیماری بیش ازاین از طریق تزریق مواد و رابطه جنسی بوده است، یادآور شد: طی 6 ماه نخست امسال، 23 درصد از موارد ابتلا به دلیل استفاده از سرنگ مشترک (اعتیاد) و 51 درصد موارد از طریق رابطه جنسی محافظت نشده و غیرسالم بوده است.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه بررسی های جددی نشاندهنده تغییر الگوی ابتلا به ایدز است، گفت: اکنون راه های جنسی محافظت نشده، به نخستین راه ابتلا به این بیماری بدل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 12 درصدی ابتلای زنان به ایدز

رشد 12 درصدی ابتلای زنان به ایدز