مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 06:552020-12-02بين الملل

بیانیه مشترک عربستان و مصر درباره فلسطین، لیبی و خلیج فارس


عربستان و مصر با صدور بیانیه ای مشترک بر اهمیت تضمین کشتیرانی آزاد در منطقه خلیج فارس، تنگه باب المندب و دریای سرخ و اهمیت مسأله فلسطین تاکید کردند.

- عربستان و مصر با صدور بیانیه ای مشترک بر اهمیت تضمین کشتیرانی آزاد در منطقه خلیج فارس، تنگه باب المندب و دریای سرخ و اهمیت مسأله فلسطین تاکید کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان و سامح شکری، همتای مصری وی که به ریاض سفر کرده است، پس از دیدار با یکدیگر در بیانیه مشترکی بر اهمیت روابط مستحکم بین دو کشور تاکید کردند، گفتند، این دو کشور در ثبات سیاسی، اقتصادی، اسلامی، فرهنگی و نظامی منطقه نقش مهمی دارند.

فیصل بن فرحان و سامح شکری ضمن تاکید بر مخالفت با مداخله های منطقه ای در امور داخلی کشورهای عربی و تلاش ها برای برهم زدن امنیت و ثبات منطقه ، بر اهمیت نقش کشورهای عربی و نقش اتحادیه عرب در حل بحران های منطقه در چارچوب قطعنامه های بین المللی ذی ربط و اصول قوانین بین المللی و نیز تقویت همکاری مشترک کشورهای عربی تاکید کردند.

وزرای خارجه عربستان و مصر در بیانیه مذکور ضمن تاکید بر مسأله فلسطین به عنوان مسأله محوری امت عربی همچنین اعلام کردند: حل عادلانه و جامع مسأله فلسطین نیاز به تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه مشترک عربستان و مصر درباره فلسطین، لیبی و خلیج فارس

بیانیه مشترک عربستان و مصر درباره فلسطین، لیبی و خلیج فارس