مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 06:452020-12-02سياسي

انفعال سازمان ملل در قبال ترور شهید فخری زاده


شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر انفعال خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران نشان داد و دیپلمات های غربی اعلام کردند که بعید است این نهاد بین المللی اقدامی را در خصوص ترور دانشمند ایرانی صورت دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر انفعال خود را در قضیه ترور شهید ).

آنطور که خبرگزاری رویترز گزارش کرده است، دیپلمات های غربی می گویند که احتمالاً کسی اهمیتی به این درخواست جمهوری اسلامی ایران ندهد.

طبق این گزارش، در صورت درخواست یکی از اعضای شورای امنیت، این نهاد 15 عضوی می تواند پشت درهای بسته در خصوص ترور دانشمند هسته ای و دفاعی ایران بحث و گفت وگوهایی را صورت دهد یا اینکه با اجماع در خصوص صدور یک بیانیه در این زمینه موافقت کنند اما جری ماجیلا نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل و رییس دوره ای شورای امنیت برای ماه فعلی (دسامبر) روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که تاکنون هیچ یک از اعضا درخواست بحث درباره ترور فخری زاده را مطرح نکرده است.

طبق این گزارش، دیپلمات های غربی همچنین اعلام کرده اند که هیچ گونه بحثی درباره صدور بیانیه در خصوص ترور فخری زاده صورت نگرفته است.

شورای امنیت سازمان ملل مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده دارد و توانمندی صدور مجوز اقدام نظامی یا وضع تحریم علیه کشورها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انفعال سازمان ملل در قبال ترور شهید فخری زاده

انفعال سازمان ملل در قبال ترور شهید فخری زاده