مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 06:402020-12-02سياسي

رنج مردم ماسوله در تب جهانی شدن


ماسوله؛ شکوه گردشگری گیلان، بیش از یک دهه در تب و تاب جهانی شدن همچنان نظاره گر ثبت جهانی دیگر پرونده های کشور و استان حیران است؛ باز خوش خبرهایی از راه می رسد که تا به ثمر ننشیند جان ماسوله ای ها از این تب آرام نمی گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: شهرک تاریخی ماسوله در سال 2007 در میراث تاریخی یونسکو موفق به ثبت موقت شد؛ در گذر سال ها مدیران آمدند و رفتند؛ کارشناسان بین المللی، ملی و استانی آمدند، بررسی ها کردند، موانع و مشکلات تکرار و باز تکرار شد؛ گزارش ها بستند، اما هنوز پرونده جهانی شدن ماسوله اندر خم یونسکو همچنان باقیست.

در این گذر، ثبت جهانی جنگل های هیرکانی (از بقایای جنگل های دوران سون زمین شناسی) که بخش عمده ای از آن در گیلان قرار دارد در تیرماه سال 98 در چهلمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان اعلام شد و روستای قاسم آباد رودسر دومین اثری بود که ثبت جهانی آن در بهمن ماه 98 به عنوان روستای جهانی چادرشب بافی از سوی شورای جهانی صنایع دستی ( World Crafts Council) برای گیلان رقم زده شد.

این روستا نخستین اثر از گیلان بود که بصورت مستقل در فهرست ثبت جهانی قرار گرفت؛ اگرچه ماسوله ای ها نیز چون باقی مردمان سرزمین خویش به این افتخارات بالنده اند اما در هراسند مبادا پرونده جهانی شدن شهرک تاریخی شان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنج مردم ماسوله در تب جهانی شدن

رنج مردم ماسوله در تب جهانی شدن