مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 06:152020-12-02پزشكي

چند توصیه مفید برای درمان سوءهاضمه


برای درمان سوء هاضمه راهکارهای خانگی از جمله خوردن وعده های غذایی کوچک اما به تعداد بیشتر، ورزش منظم، انجام تمرینات تنفسی و کاهش استرس موثر هستند که همگی از جمله درمان های طبیعی به شمارمی روند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سوء هاضمه می تواند باعث ناراحتی های بسیاری از جمله نفخ، اسیدیته، یبوست، احساس سوزش در قسمت فوقانی شکم یا سوزش قلب شود.

همچنین عواملی چون خوردن غذاهای چرب، سرخ شده و مضر، عادات و شیوه زندگی ناسالم از جمله کشیدن سیگار، ریفلاکس اسید معده و عفونت باکتریایی ناشی از هلیکوباکتری پیلوری می توانند باعث سوء هاضمه شوند.

سایت تخصصی ان دی تی وی در این مطلب برخی از بهترین و موثرترین اقدامات خانگی برای درمان سوء هاضمه را به شرح زیر آورده است: درمانی های طبیعی برخی ادویه جات مانند فلفل قرمز، زردچوبه، زنجبیل و خوراکی هایی مانند عسل و موز می توانند به مقابله با سوءهاضمه کمک کنند که البته انتخاب آنها بستگی به علائم عارضه و نیز سازگاری این مواد با بدن هر فرد دارد.

برای مثال زنجبیل که خواص ضدالتهابیِ آن شناخته شده است می تواند در بهبود سوء هاضمه موثر واقع شود و نوشیدن چای زنجبیل قبل از مصرف غذا به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند توصیه مفید برای درمان سوءهاضمه

چند توصیه مفید برای درمان سوءهاضمه