مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 06:052020-12-02پزشكي

باورهای نادرستی درباره ایدز


بیماری HIV پایان خط و عمر محسوب نمی شود و با مراجعه به موقع و پیگیری درمان های موجود و پایبندی به درمان می توان از یک زندگی با طول عمر متوسط و زندگی طبیعی برخوردار بود.

- ایسنا/البرز مدیر عامل انجمن اهسا گفت: بیماری HIV پایان خط و عمر محسوب نمی شود و با مراجعه به موقع و پیگیری درمان های موجود و پایبندی به درمان می توان از یک زندگی با طول عمر متوسط و زندگی طبیعی برخوردار بود.

پذیرش انسان ها در جامعه نباید منوط به بیماری آنها باشد و کسی که با این ویروس زندگی می کند نباید از اجتماع طرد گردد و ازحقوق انسانی و شهروندی خود محروم گردد.

اهسابا هدف آگاهی بخشی به جامعه و حمایت زنان مبتلا و ایتام به جا مانده از ایدز برای رفع انگ و تبعیض از کسانی که با ویروس اچ آی وی بسر میبرند تاسیس شده است.

افسانه نساجان در گفت و گو با ایسنا گفت: باتوجه به گسترش جهانی بیماری ایدز و روند رو به رشد آن درکشور ایران و از آنجایی که سازمان های مردم نهاد جایگزین مناسبی برای ارائه خدمات دولتی هستند، سمن ها در آموزش، مددکاری، توانمندسازی و در نهایت فرهنگ سازی نقش بسزایی دارند.

بیماری ایدز یک بیماری چند وجهی است و علاوه برمشکل پزشکی یک مشکل اجتماعی نیز محسوب می شود وکنترل و مقابله آن عزم ملی را می طلبد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باورهای نادرستی درباره ایدز

باورهای نادرستی درباره ایدز