مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 06:002020-12-02اقتصادي

ماجرای افتتاحی که 2 ماه دیگر تکمیل می شود


سامانه جامع تجارت یکی از پر سر و صدا ترین سامانه های دولتی کشور است که برای گسترش تجارت گام برداشته، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، با پیشرفت علم و فناوری در جهان، فعالیت های تجاری کشور ها زیر سایه علم رفت به طوری که بسیاری از فعالیت هایی که در این زمینه صورت می گیرد از طریق راه های هوشمندانه است چرا که از این طریق هم کار ها سریع تر صورت می گیرد و ضریب خطا کمتر می شود.

یکی دیگر از جنبه هایی که موجب شد کشور ها راهی برای ورود علم و فناوری به بخش تجارت خود باز کنند این بود که امکان شفاف سازی امور تجاری بیشتر می شد به طوری که تجار با احراز هویت در سامانه های مختلف خود را به عنوان تاجر ثبت می کردد و امکان انجام امور تجاری از طریق فرد دیگری امکان پذیر نبود.

در سال 1395 طبق ماده 8 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار مصوب سال 1390 و بند الف ماده 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال 1392 مجلس شورای اسلامی تهیه، اجرا و بهره برداری از سامانه­ جامع تجارت بر عهده مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از سازمان­ های تابعه، وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

مرکز توسعه تجارت الکترونیک در راستای این تصمیم در سال 1395 سامانه جامع تجارت الکترونیک را برای تجار معرفی کرد تا خدمات مختلف در زمینه تجارت خارجی و فرام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای افتتاحی که 2 ماه دیگر تکمیل می شود

ماجرای افتتاحی که 2 ماه دیگر تکمیل می شود