مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 12:202020-12-01سياسي

هزارتوی تیم بایدن برای دیپلماسی ایران


افق سیاسی آمریکا نسبت به برجام را می توان نوع نگاه وزیر جدید امور خارجه اش دانست که فتوکپی برابر با اصل جو بایدن است یا بهتر بگویم تصمیم نهایی آمریکا با امضای جو بایدن از سوی آنتونی بلینکن پای قرارداد برجام خواهد بود اما امضای مسئول مذاکره کننده تیم ایرانی را چه کسی ثبت خواهد کرد؟ اگر مذاکره ای در کار باشد.

در یادداشتی در روزنامه به قلم نعمت احمدی، حقوقدان، آمده است: هرچه به 20 ژانویه و انتقال قدرت سیاسی در آمریکا نزدیک می شویم، ترکیب کابینه جو بایدن، پیروز انتخابات سوم نوامبر آمریکا، روشن تر می شود.

برابر قوانین حاکم بر شیوه انتقال قدرت در آمریکا، بعد از پیروزی نامزدی که به عدد طلایی 270 رأی الکترال رسیده است، تا بیستم ژانویه که انتقال رسمی قدرت صورت می گیرد، رییس جمهوری منتخب اعضای اصلی کابینه خود را تعیین و رسما معرفی می کند.

وزرای منتخب این فرصت و وقت را دارند تا همکاران خود را تا مراسم تحلیف و سوگند تعیین کنند تا با انتقال رسمی قدرت سیاسی، امور وزارتخانه ها معطل نماند.

شیوه سوگند هم به این صورت است که ابتدا معاون اول رییس جمهوری منتخب سوگند می خورد و سپس رییس جمهوری.

علت این که نخست معاون اول رییس جمهوری منتخب که قدرت هنوز منتقل نشده، سوگند می خورد، این است اگر در این زمان اتفاقی برای رییس جمهوری سابق و رییس جمهوری م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزارتوی تیم بایدن برای دیپلماسی ایران

هزارتوی تیم بایدن برای دیپلماسی ایران