مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 11:502020-12-01پزشكي

خط قرمز درمان ایدز در روزهای کرونایی/ ایدز، ریسک فاکتور کرونا نیست


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت روز جهانی مبارزه با ایدز به نکاتی در خصوص وضعیت درمان بیماران مبتلا به این عفونت در روزهای کرونایی اشاره و بر لزوم توجه هرچه بیشتر افراد HIV مثبت به نکات بهداشتی و دستورالعمل های پیشگیرانه تاکید کرد.

- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت روز جهانی مبارزه با ایدز به نکاتی در خصوص وضعیت درمان بیماران مبتلا به این عفونت در روزهای کرونایی اشاره و بر لزوم توجه هرچه بیشتر افراد HIV مثبت به نکات بهداشتی و دستورالعمل های پیشگیرانه تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مصطفی علوی مقدم متخصص بیماری های عفونی و فلوشیپ آلرژی ایمونولوژی بالینی در خصوص آمار ابتلا به HIV، تصریح کرد: با توجه به آمار سازمان بهداشت جهانی، 38 میلیون نفر در سراسر دنیا آلوده به ویروس HIV هستند که در کشور ما تقریبا این آمار 60 هزار نفر گزارش شده است.

از طرفی برآورد می شود حدود یک دهم درصد جمعیت بالغ، 15 تا 49 ساله در ایران با این ویروس دست به گریبانند.

وی از آگاهی 30 درصد از مبتلایان به ابتلای بیماری خود خبر داد و افزود: طبق گزارشات در ایران پوشش درمان ART- Antiretroviral Therapy (درمان ضدویروس در بیماران مبتلا به ایدز) در بالغین 20 درصد، در کودکان 50 درصد و در مادران باردار 80 درصد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط قرمز درمان ایدز در روزهای کرونایی/ ایدز، ریسک فاکتور کرونا نیست

خط قرمز درمان ایدز در روزهای کرونایی/ ایدز، ریسک فاکتور کرونا نیست