مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 11:252020-12-01اقتصادي

بومی سازی 75 درصدی تجهیزات مجتمع های پرورش ماهی در دریا


با استفاده از دانش شرکت های دانش بنیان و کارخانجات داخلی، بیش از 75 درصد از تجهیزات مجتمع های پرورش ماهی در دریا در داخل بومی سازی و تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، نبی الله خون میرزایی، اظهار کرد: در اوایل انقلاب کل تولیدات شیلاتی ما در صید و آبزی پروری حدود 32 هزار تن بود که 29 هزار تن صید و 3 هزار تومان آبزی پروری را شامل می شد.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، یک روند رو به رشد را در تولید، اشتغال و سرمایه گذاری بخش شیلاتی و به تبع آن افزایش صادرات و سرانه مصرف شاهد بودیم.

خون میرزایی ادامه داد: آبزی پروری از 3 هزار تن در سال 57 به 525 هزار تن در سال 98 رسید که 40 برابر افزایش تولید را نشان می دهد، همچنین در صید هم از 29 هزار تن به 755 هزار تن رسیده ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: مجموع تولیدات شیلاتی، بیش از یک میلیون و 280 هزار تن است و مصرف سرانه هم در این 4 دهه از یک کیلوگرم به بیش از 13 کیلوگرم رسیده است، همچنین تراز تجاری بخش شیلاتی همواره مثبت بوده و حدود 400 تا 500 میلیون دلار ارزش صادراتی این محصولات است.

وی در رابطه با تاثیر مشکلات اقتصادی و پاندمی کووید 19 بر فعالیت های شیلاتی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها و پاندمی کووید 19 بر فعالیت های شیلاتی، مصر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی 75 درصدی تجهیزات مجتمع های پرورش ماهی در دریا

بومی سازی 75 درصدی تجهیزات مجتمع های پرورش ماهی در دریا