مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 11:052020-12-01سياسي

صنایع دستی؛ پیوند مدگرایی مدرن و میراث کهن


معاون فرهنگی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه مد و مدگرایی در مرکز گفتمان فرهنگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: صنایع دستی می تواند دنیای مدرن را با میراث کهن پیوند بزند و می توانیم از کارهای دستی برای طراحی لباس استفاده کنیم.

- ایسنا/گیلان معاون فرهنگی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه مد و مدگرایی در مرکز گفتمان فرهنگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: صنایع دستی می تواند دنیای مدرن را با میراث کهن پیوند بزند و می توانیم از کارهای دستی برای طراحی لباس استفاده کنیم.

فاطمه کریمی در اختتامیه مجازی نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی به میزبانی دانشگاه گیلان، با اشاره به تعویق هشت ماهه برگزاری نمایشگاه مذکور به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: شاهد مشارکت دانشجویان دختر دانشگاه های گیلان، قم، قزوین، سمنان، زنجان و خراسان شمالی در این دوره هستیم.

وی پوشش و لباس را دارای کارکردهای متنوع و چندگانه دانست و افزود: کارکرد اولیه لباس در جایگاه حفظ بدن از سرما و گرماست، اما در کارکردهای ثانویه لباس مقوله زینت بخشی مطرح می شود که مرتبط با مد و مدگرایی است.

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه قدمت و گسترده تاریخی مد و مدگرایی به حیات فرهنگی جوامع می رسد، گفت: در همه فرهنگ ها سرنخ هایی از م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی؛ پیوند مدگرایی مدرن و میراث کهن

صنایع دستی؛ پیوند مدگرایی مدرن و میراث کهن