مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 09:352020-12-01پزشكي

کروناویروس از راه بینی، مغز را آلوده می کند


محققان دانشگاه چریته (Charité) آلمان در مطالعه اخیرشان نشان داده اند که ویروس کرونا می تواند پس از استنشاق از طریق بینی و گیر افتادن در مخاط بینی به مغز انسان برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، این اولین داده ثابت شده مبنی بر این است که ویروس کرونا می تواند سلول های عصبی مغز را از طریق مسیر مخاطی آلوده کند.

در طول دوره شیوع بیماری کووید-19 مشخص شده است که کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 نه تنها باعث مشکلات تنفسی می شود بلکه برای فرد مبتلا مشکلات عصبی نیز ایجاد می کند.

به عنوان مثال از هر سه فرد مبتلا به کووید-19 یک نفر علائمی مانند از دست دادن حس بویایی یا چشایی، سردرد، خستگی، سرگیجه و حالت تهوع را گزارش می کند.

دانشمندان در آلمان 33 بیمار را که در اثر کووید-19 جان خود را از دست داده بودند را کالبدشکافی کردند و مخاط پشت بینی(بالای دهان جایی که گلو به حفره بینی می پیوندد) و همچنین نمونه هایی از بافت مغز افراد را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.

محققان بیشترین مقدار مواد ژنتیکی ویروس کرونا را در مخاط حفره بینی افراد مشاهده کردند اما پروتیین های میخ مانند کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 که از ویروس بیرون زده و به گیرنده های انسان می چسبند تا سلول ها را آلوده کنند در مغز آنها نیز یافت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کروناویروس از راه بینی، مغز را آلوده می کند

کروناویروس از راه بینی، مغز را آلوده می کند