مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 09:252020-12-01سياسي

مجازات تخطی از ضوابط ستاد کرونا چیست؟


هرگونه اقدام علیه بهداشت عمومی جرم محسوب شده و قابل مجازات است.

- محمدرضا حدادزاده در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به تخطی برخی افراد از دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا ، گفت: هر اقدامی که تحدید علیه بهداشت عمومی باشد مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات جرم بوده و قابل مجازات است.

وی افزود: در این شرایط رعایت نکردن ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی و هرگونه اقدامی که بتواند روند بیماری کرونا را تشدید کند و مانع اقدامات کنترلی شود تحدید علیه بهداشت عمومی است.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد اظهار کرد: طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا که از سوی شورای امنیت ملی تفویض شده است رعایت ضوابط این ستاد بر همه الزامی است و تخلف از آنها جرایمی را در پی دارد.

حدادزاده با اشاره به برخورد ناشایست برخی افراد با مامورانی که بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی نظارت می کنند، گفت: هرگونه تمرد در مقابل کسانی که از طرف دولت مامور به این اقدامات هستند جرم است و با آنها برخورد قانونی می شود.

وی با بیان این که ایجاد محدودیت در راستای رعایت ضوابط امری طبیعی است، خاطرنشان کرد: به دور از مباحث حقوقی انتظار می رود همه افراد جامعه به مسئولیت اجتماعی که در این شرایط بر دوششان است عمل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات تخطی از ضوابط ستاد کرونا چیست؟

مجازات تخطی از ضوابط ستاد کرونا چیست؟