مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 09:202020-12-01بين الملل

روسیه به دنبال حذف دلار در مبادلات تجاری کشورهای سازمان همکاری شانگهای


نخست وزیر روسیه اعلام کرد که این کشور به دنبال حذف دلار از مبادلات تجاری بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، میخاییل میشوستی، نخست وزیر روسیه، طی سخنانی در جمع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفت که این کشور خواستار حذف دلار از مبادلات تجاری بین کشورهای عضو این سازمان و جایگزین شدن ارزهای ملی آنها به جای دلار است.

وی در سخنان خود گفت: ایجاد یک نظام پرداخت جایگزین و مستقل از دلار موضوع مهمی است و ما معتقدیم که این مسئله می تواند به افزایش مبادلات با ارزهای ملی کشورها منجر شود.

  نخست وزیر روسیه تاکید کرد که اعضای سازمان همکاری شانگهای باید در این زمینه با یکدیگر به صورت هماهنگ پیش رفته و از طرف دیگر درباره مکانیزم تامین مالی پروژه های این سازمان گفتگو کنند.

در نشست سازمان همکاری شانگهای که اوایل ماه جاری برگزار شده بود، قزاقستان به عنوان یکی از اعضا با انجام مبادلات تجاری با ارزهای ملی کشورهای عضو این سازمان حمایت کرده بود.

  تاکایف، رییس  جمهور قزاقستان گفت: باز کردن پتانسیل های اقتصادی اتحاد شکل گرفته بین اعضا، یک ضرورت است؛ چراکه شاهد افزایش سیاست های حمایت گرایانه از سوی کشورها و مختل شدن زنجیره تامین کالاها در سطح بین الملل هستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه به دنبال حذف دلار در مبادلات تجاری کشورهای سازمان همکاری شانگهای

روسیه به دنبال حذف دلار در مبادلات تجاری کشورهای سازمان همکاری شانگهای