مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 09:102020-12-01سياسي

حقوق ملت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران


حقوق ملت از مباحث محوری نظام های سیاسی است که در قانون اساسی نظام های سیاسی بر آن تاکید می شود و کشورهای مختلف جهان می کوشند آن را سرلوحه قانون اساسی به درخشان ترین فصل آن قرار دهند.

- ایسنا/فارس حقوق ملت از مباحث محوری نظام های سیاسی است که در قانون اساسی نظام های سیاسی بر آن تاکید می شود و کشورهای مختلف جهان می کوشند آن را سرلوحه قانون اساسی به درخشان ترین فصل آن قرار دهند.

محمود سراجی در این یادداشت که به بهانه سالروز تصویب قانون اساسی، با همکاری سارا نعمت اللهی و مسعود شکوهی گردآوری و نوشته شده، با بهره گیری از فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات انقلاب اسلامی، به برخی آزادی ها و حقوق ملت در قانون اساسی کشورمان پرداخته است.

دوازدهم آذر ماه 1358 نخستین و عالی ترین سند حقوقی ایران که تعریف کننده اصول سیاسی، ساختار، سلسله مراتب، جایگاه و حدود قدرت سیاسی دولت در کشور و تعیین و تضمین کننده حقوق شهروندان کشور است و امام خمینی (ره) نیز در بدو ورود به کشور و در بهشت زهرا تهران تشکیل مجلس موسسان جهت تنظیم قانون اساسی را به مردم وعده دادند، با رای قاطع و اکثریت مردم به تصویب ملت ایران رسید.

حکومت ایران جمهوری اسلامی است که جمهوریت آن بیانگر شکل نظام و اسلامیت نشانگر محتوای آن و اجرای آن همسو با خواست مردم است و بر اساس قانون اساسی اسلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق ملت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

حقوق ملت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران