مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 09:102020-12-01دانش

جایگاه سیزدهم ایران با 786 مقاله کرونا در جهان


از میان 2 میلیون سند علمی که در سال 2020 منتشر شده است، 31 هزار مورد درباره کووید-19 بوده و ایران با 786 مقاله مرتبط با کووید-19 در جایگاه سیزدهم قرار دارد.

- جی پلاس، اولین وبینار تحولات آموزش عالی در عصر کرونا با موضوع چالش ها و فرصت ها، به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم و با حضور نزدیک به 100 تن از اعضای فرهنگستان، استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، متخصصان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت مجازی برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست دکتر رضا فرجی دانا استاد دانشگاه تهران و عضو وابسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم تشکیل شد، 4 تن از استادان دانشگاه سخنرانی ایراد کردند.

دکتر علی اکبر صبوری استاد ممتاز دانشگاه تهران در این وبینار گفت: برخی از ویروس کرونا به عنوان پژواک ناله ی زمین یاد می کنند چون در طول تداوم این وضعیت به مدت یک سال، بقای بیش از 700 گونه ی گیاهی و جانوری حفظ می شود و بیش از 200 میلیون متر مکعب گازهای گل خانه ای و دی اکسید کربن کاهش می یابد.

در آینده نزدیک دمای کره زمین پایین می آید.

علاوه بر آن، کاهش چند صد میلیون تن زباله پلاستیکی و افزایش بهداشت عمومی به خصوص در کشورهای فقیر از ره آوردهای این ویروس خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه سیزدهم ایران با 786 مقاله کرونا در جهان

جایگاه سیزدهم ایران با 786 مقاله کرونا در جهان