مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 09:052020-12-01سياسي

همه گیری کووید 19 سد راه برنامه های مبارزه با ایدز شده است


وزیر بهداشت، از همه گیری کووید 19، به عنوان اصلی ترین چالش پیش رو در اجرای برنامه های مبارزه با اچ آی وی نام برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سعید نمکی، در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز، عنوان داشت: نظام سلامت جهان، امروز در یک وضعیت غیر قابل پیش بینی و در حال تغییر دائمی و سریع به سر می برد.

از یک سو همه توجهات در همه گیری کووید 19 و تأثیر آن بر سلامت مردم و زندگی و معیشت آنها متمرکز و از سوی دیگر بقیه خدمات سلامت بر اساس رویکردهای عدالت محور تحت تأثیر این همه گیری قرار گرفته است که از جمله بارزترین آن ها می توان به همه گیری اچ آی وی اشاره کرد.

تجربه جهانی 40 سال اخیر به ما آموخته است، پاسخ به همه گیری اچ آی وی نیازمند همبستگی جهانی و مسئولیت مشترک است که می تواند ترسیم کننده مسیر پیش روی ما باشد.

این امر مستلزم آن است که این همبستگی و مسئولیت مشترک روز به روز بیشتر گسترش یابد تا اطمینان حاصل شود نظام های سلامت آنقدر توانا شده اند که امکان آموزش، پیشگیری، دسترسی به تست های تشخیصی، داروهای درمان و سایر نیازهای تخصصی کسانی که در معرض ابتلاء به این بیماری قرار داشته یا مبتلای به آن هستند، به صورت عادلانه در دسترس آنها و سایر آحاد مردم قرار گیرد تا از آثار منفی عفونت اچ آی وی در سلامت و معیشت مردم کاسته و گام بسیار مهم برای بهبود کیفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه گیری کووید 19 سد راه برنامه های مبارزه با ایدز شده است

همه گیری کووید 19 سد راه برنامه های مبارزه با ایدز شده است