مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 08:252020-12-01پزشكي

علائم خفیف و شدید کووید 19 در کودکان


یک متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه بیمارستان سینای همدان گفت: کودکان هم ممکن است به کروناویروس مبتلا شوند بنابراین با آن ها در رابطه با بیماری صحبت کنید و رعایت پروتکل های بهداشتی را به آن ها آموزش دهید.

- دکتر میلاد مسائلی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کروناویروس کودکان را هم به بیماری مبتلا می کند، اظهار کرد: خوشبختانه درگیری در کودکان معمولاً خفیف تر از بزرگسالان و افراد بالغ است اما این حرف بدان معنا نیست که کودکان به هیچ وجه دچار عارضه نمی شوند.

کودکانی داشتیم که حتی در دوران نوزادی هم دچار مرگ ناشی از کووید 19 شده اند، در واقع این بیماری در کودکان به عنوان یک سندروم چند سیستمی نامگذاری شده و بدین صورت تلقی می شود که ارگان های مختلف بدن را درگیر می کند.

وی در رابطه با علائم کووید 19 در کودکان توضیح داد: تب به ویژه تبی که بیش از 24 ساعت باشد، تهوع، اسهال، علائم پوستی، قرمز شدن چشم ها، سردرد، اختلال در تنفس و خستگی و بی حالی بسیار شدید که منحر به گیجی و بی قراری کودک شود، از علائم این بیماری در کودکان است.

مسائلی ادامه داد: اگر علائم خفیف باشد می توانید با پزشک در ارتباط باشید و با داروهای تجویز شده روند درمان را طی کنید و نیازی به تست نیست اما اگر کودک شما علائمی مانند تنگی نفس، درد و فشار قفسه سینه، تیرگی لب ها و صورت، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم خفیف و شدید کووید 19 در کودکان

علائم خفیف و شدید کووید 19 در کودکان