مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 07:302020-12-01پزشكي

توصیه های تغذیه ای برای کودکان و نوجوانان در دوران کرونا


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و متخصص تغذیه گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در دوران کرونا نیاز به سه اصل «رعایت اصول کلی در برنامه غذایی»، - ایسنا/کرمان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و متخصص تغذیه گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در دوران کرونا نیاز به سه اصل رعایت اصول کلی در برنامه غذایی ، فعالیت بدنی و مدیریت استرس دارد.

دکتر بهروز طلایی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پیروی کردن از یک برنامه غذایی متعادل و متنوع بر اساس گروه های غذایی و جایگزین های آن که شامل گروه های میوه، سبزی ها، غلات و لبنیات، انواع گوشت ها، حبوبات، تخم مرغ در راستای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند، ضروری است اظهار کرد: توصیه می شود در این دوران برای کودکان زیر 5 سال از میان وعده هایی که ارزش غذایی بالایی دارند مثل سبزی ها و انواع میوه های فصلی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه شیر پاستوریزه و پنیر پاستوریزه کم نمک، برای کودکان بالای یک سال توصیه می شود افزود: همچنین برای کودکان زیر یکسال استفاده از میوه تازه توصیه می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه استفاده از انواع آش ها، سوپ ها، خورشت ها، انواع پلوها مانند سبزی پلو، شوید پلو، برای افزایش انرژی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغذیه ای برای کودکان و نوجوانان در دوران کرونا

توصیه های تغذیه ای برای کودکان و نوجوانان در دوران کرونا