مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 04:352020-12-01اجتماعي

مورد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زنجان گزارش نشده است


از دو سال قبل تا کنون هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زنجان گزارش نشده است.

- محمدباقر حاج کاظمی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان زنجان پایش های مداوم، مراقبت و کنترل بیماری آنفلوآنزای پرندگان را در دستور کار قرار می دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر موردی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان زنجان گزارش نشده است، تصریح کرد: مراقبت های لازم در سطح مرغداری ها، واحدهای طیور بومی و تالاب ها انجام شده و این مراقبت ها در استان تداوم دارد.

وی با بیان اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک بین انسان و پرندگان است، افزود: توجه به موازین بهداشتی ضروری است.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه مرغداری های صنعتی و سنتی باید مراقبت های لازم را انجام دهند، تاکید کرد: باید از ورود پرندگان وحشی همچون گنجشک، کلاغ و کبوتر و همچنین از بازدید افراد متفرقه از محل دان جلوگیری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه رفت و آمد افراد متفرقه به مرغداری باید به حداقل ممکن کاهش یابد، اضافه کرد: رانندگانی که بر حسب ضرورت نهاده را به مرغداری منتقل می کنند از خودرو پیاده نشوند و سطح خارجی خودرو مربوطه نیز قبل از ورود به مرغداری ضد عفونی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مورد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زنجان گزارش نشده است

مورد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زنجان گزارش نشده است