مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 20:352020-11-30سياسي

معرفی کتاب «3000 شیشلیک»


«3 هزار شیشلیک» شرح خاطرات «محمد قاسم آبادی» آشپز لشکر ویژه 25 کربلا است که به کوشش «سیده فاطمه حسینی کوهستانی» جمع آوری و تدوین شده است که از دوران قبل از انقلاب آغاز و تا سال های دفاع مقدس ادامه پیدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، کتاب 3 هزار شیشلیک، روایت خاطرات ایثارگرانی چون قاسم آبادی بعد تازه ای به تاریخ شفاهی دفاع مقدس می دهد و مخاطب، حرف های ناگفته ای از این دوران را می خواند، دفاع مقدس به دلیل مردمی بودن آن فقط منحصر به رزمندگانی که در خط مقدم خدمت می کردند نمی شود، بدون شک روایت سال های جنگ مستلزم داشتن نگاهی همه جانبه است، این مهم به اتکای انتشار چنین آثاری محقق خواهد شد.

* قسمتی از متن کتاب: اواخر اسفند 1366 سرمای سنگینی بر کردستان حاکم شده بود.

ما در اهواز بودیم و حاج مرتضی برای آغاز یک عملیات دیگر به کردستان رفته بود، کار در آشپزخانه آن قدر سنگین بود که درد کمرم را بعد از مدتی بیشتر کرده بود، گاه گاهی استراحت می کردم، چند روز بعد از رفتن مرتضی از پایگاه شهید رجایی تماس گرفتند که به حاج محمد بگویید با اکیپ آشپزخانه به سمت مریوان حرکت کند.

آن روز دردم بیشتر شده بود و به اصرار بچه های آشپزخانه مجبور شده بودم به منزل بروم و استراحت کنم، نور جهان آمد گفت: حاجی فلانی دم در کارت داره.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی کتاب «3000 شیشلیک»

معرفی کتاب «3000 شیشلیک»