مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 18:252020-11-30اقتصادي

توافق اوپک برای تمدید سه ماهه محدودیت عرضه نفت


وزیر انرژی الجزایر اعلام کرد، اعضای اوپک در نشست رسمی روز دوشنبه درباره ضرورت تمدید محدودیت عرضه فعلی اوپک به مدت سه ماه از ژانویه به توافق رسیدند و برای متقاعد کردن همکارانشان در گروه اوپک پلاس به منظور حمایت از این اقدام تلاش خواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، طبق گزارش خبرگزاری دولتی الجزایر، عبدالمجید عطار، وزیر انرژی الجزایر و رییس دوره ای اوپک اعلام کرد در سطح اوپک اعضای گروه برای تمدید محدودیت عرضه 7.

7 میلیون بشکه در روز تا پایان مارس توافق دارند.

اوپک پلاس قرار است توافق کاهش تولید را از ژانویه به میزان حدود دو میلیون بشکه در روز تسهیل کند.

اما با توجه به ضعیف شدن تقاضا تحت تاثیر موج دوم شیوع ویروس کرونا و قرنطینه در کشور های مختلف، این گروه ادامه محدودیت عرضه فعلی 7.

7 میلیون بشکه در روز معادل هشت درصد از تقاضای جهانی در ماه های نخست سال 2021 را بررسی کرده و این موضع مورد حمایت عربستان سعودی قرار گرفته است.

منابع آگاه در اوپک اظهار کرده بودند مشاوره های غیررسمی که روز یکشنبه انجام گرفت، موفق نبودند و این گروه افزایش تدریجی تولید از ژانویه را مورد بررسی قرار داده است.

یک منبع آگاه در این باره گفت: اوپک احتمالا با ادامه محدودیت عرضه فعلی در سه ماهه نخست سال 2021 درصورت عدم موافقت کشور های غیراوپک در نشست روز س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق اوپک برای تمدید سه ماهه محدودیت عرضه نفت

توافق اوپک برای تمدید سه ماهه محدودیت عرضه نفت