مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 17:452020-11-30بين الملل

هند پیش از آغاز نهمین دور مذاکرات درباره مناقشه لداخ از چین توضیح خواست


برخی منابع هندی اعلام کردند که این کشور پیش از آغاز نهمین دور مذاکرات نظامی با چین، از این کشور درباره نقشه راهش برای کاهش تنش میان دو کشور در منطقه مرزی لداخ توضیح خواست.

- برخی منابع هندی اعلام کردند که این کشور پیش از آغاز نهمین دور مذاکرات نظامی با چین، از این کشور درباره نقشه راهش برای کاهش تنش میان دو کشور در منطقه مرزی لداخ توضیح خواست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این منابع در گفت وگو با روزنامه هندوستان تایمز اظهار کردند: مذاکرات پیش رو فرصتی واقعی برای بازگشت به وضعیت سابق در این منطقه مرزی است که پیش از آغاز تنش ها در اول مه گذشته و شکل گیری درگیری هایی مسلحانه در ژوئن میان نیروهای دو کشور در ارتفاعات دره گالوان که تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشتند، نسبتا آرام بود.

این دور جدید مذاکرات دستکم در چند ماه آتی از منظر کاهش تنش ها اهمیت بسیاری دارد زیرا از آنجایی که در ماه جاری میلادی توافقی حاصل نشد، این مساله فرصت استقرار دوباره نیروهای دو طرف در مرزهای منطقه را فراهم کرده است.

در حالی که دو طرف پکن و دهلی نو درباره جدول زمانی و گام های طرف مقابل برای بازگشت به موقعیت های خود پیش از اتفاقات ماه های مه و ژوئن گذشته در منطقه اختلاف نظر دارند، بر تعداد نیروهای مجهز به راکت، توپخانه و انواع سلاح های سنگین خود در مرزهای لداخ افزود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هند پیش از آغاز نهمین دور مذاکرات درباره مناقشه لداخ از چین توضیح خواست

هند پیش از آغاز نهمین دور مذاکرات درباره مناقشه لداخ از چین توضیح خواست