مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 13:502020-11-30سياسي

پیشرو بودن دستگاه قضا در حفظ و احیای حقوق عامه


معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری استان فارس گفت: دستگاه قضایی همواره در حفظ و احیای حقوق عامه پیشگام و کوشا بوده و عمل به وظایف قانونی از سوی این دستگاه منجر به احیای حقوق عامه بوده و در دوران زعامت حضرت آیت اله رییسی بر دستگاه قضا این امر با حساسیت بیشتری نگریسته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، ارسلان اشرفی در نشست علمی مطالبه گری در احیاء حقوق عامه از منظر حقوق عمومی با تبریک هفته بسیج، از سازمان بسیج حقوقدانان فارس و واحد بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی کاربردی دادگستری فارس به لحاظ  تشکیل جلسه نقد و تحلیل آرای قضایی به صورت مجازی قدردانی کرد.

وی در ابتدا با بیان این که قانون گذار در قانون اساسی وظایف هر قوه را مشخص نموده و اصل تفکیک قوا را پذیرفته و قوای مملکت را به قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه تقسیم بندی نموده است تصریح کرد: قانون گذار در اصل 156 قانون اساسی پنج وظیفه عمده و مهم بر عهده قوه قضاییه گذاشته است که یکی از آن ها احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های مشروع است.

اشرافی در ادامه افزود: برخی از وظایف مصرّحه در این اصل، مکمل سایر وظایف است همانند نظارت بر حسن اجرای قوانین و پیشگیری از وقوع جرم و به تعبیر صحیح تر مدیریت پیشگیری از  وقوع جرم از دیگر وظایف ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرو بودن دستگاه قضا در حفظ و احیای حقوق عامه

پیشرو بودن دستگاه قضا در حفظ و احیای حقوق عامه