مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 11:402020-11-30بين الملل

خشونت علیه زنان؛ آسیبی در تعارض با هنجارهای خانواده و اجتماع


یکی از شایع ترین آسیب های اجتماعی که خود زمینه ساز بروز آسیب های دیگر است، خشونت های خانگی به ویژه خشونت علیه کودکان و زنان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، معضل خشونت علیه زنان یکی از پایدارترین و فراوان ترین اشکال نقض حقوق بشر در جهان است که بخش گسترده ای از آن به دلایل مختلف از جمله نا آگاهی، مصونیت از مجازات و ترس از استمرار خشونت اطرافیان، گزارش نمی شود.

خشونت علیه زنان بنا بر تعریف سازمان ملل متحد، هر گونه رفتار خشن وابسته به جنسیت که موجب آسیب جسمی، جنسی، روحی و رنج زنان شود را خشونت علیه زن می گویند.

این رفتار می تواند با تهدید، اجبار یا سلب اختیار و آزادی، به صورت پنهان یا آشکار انجام شود.

در همین راستا رییس اداره بهزیستی لارستان در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه هر گاه در یک نظام اجتماعی رفتاری به طور مشخص با هنجارهای اجتماعی تعارض پیدا کند، نظیر اعتیاد، خودکشی، طلاق، خشونت های خانگی، تکدی گری و.

که موجب کاهش یا از دست دادن کارایی و عملکرد مثبت فرد، خانواده یا گروه های مردمی شود آسیب اجتماعی شناخته می شود، اظهار داشت: یکی از شایع ترین آسیب های اجتماعی که خود زمینه ساز بروز و شکل گیری آسیب های زیادی است، خشونت های خانگی به ویژه خشونت علیه کودکان و زنان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشونت علیه زنان؛ آسیبی در تعارض با هنجارهای خانواده و اجتماع

خشونت علیه زنان؛ آسیبی در تعارض با هنجارهای خانواده و اجتماع